معرفی دو تن از دانشگاهیان علم و صنعت ایران در آئین تقدیر از دانشمندان برتر در همکاری با جامعه و صنعت

دیروز در آئین تقدیر از دانشمندان برتر در همکاری با جامعه و صنعت که در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد آقایان دکتر حسین بلندی در حوزه تخصصی برق و دکتر مرتضی منتظری در حوزه تخصصی مکانیک مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این مراسم دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: همواره در جشنواره‌های برگزار شده در کشور افرادی که در زمینه تولید علم و تجاری‌سازی فعال بوده اند مورد تقدیر قرار گرفته‌اند و کمتر به دانشمندانی که در حوزه همکاری دانشگاه با جامعه و صنعت فعال بوده اند توجه شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ بیش از ۳هزار میلیارد تــومان قـرارداد ارتباط با صنعت و دانشگاه داشته‌ایم افـزود: این میزان با توجه به زیرساخت ها و ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشورمان بسیار کم است.

دکتـر صالحی تصـریح کرد: در سال ۱۳۹۹، حـدود ۵ هـزار عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها و مـوسسات وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، قرارداد ارتباط با جامعه و صنعت داشته‌اند که این میزان تا حد مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد. لذا اگر از زیرساخت ها بهره‌مند شویم و نیروی عظیم انسانی را به حــرکت درآوریم قطعاً اثربخشی در حل مسائل کشـور بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در قــراردادهای ارتباط با صنعت به دنبال اثربخشی هستیم، عنـوان کرد: نظام حل مسئله باید به یک نظام سیستماتیک تبدیل شود.

دکتـر محمدسعید سیف مدیـرکل دفتـر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیـز در این آیین، در خصوص ضرورت و روش‌های همکاری با جامعه و صنعت اظهار داشت: در چند سال اخیر بحث فناوری و نوآوری در کشور به صـورت جـدی پیگیـری می شود. همچنین فعالیت‌های در ارتباط با جـامعه و صنعت نیـز باید در دانشگاه ها به رسمیت شناخته شـود و اگر این امر محقق نشـود دانشگاه از رسالت خود که همانا تـربیت نیـروی انسانی متخصص، پاسخگویی به نیازهای کشور و اثربخشی است برنخواهد آمد.

وی با بیان اینکه تقدیـر از دانشمندان بـرتر در همکاری با جامعه و صنعت از سـال گذشته آغـاز شـده است، تصـریح کرد: در سال قبل از ۱۵ نفر از دانشمندان برتر در همکاری با جامعه و صنعت تقدیر به عمل آمد.

دکتر سیف افزود: در سال جاری دانشگاه ها بر اساس ارزیابی و سـوابق اعضای هیئت علمی خود ۱۳۴ نفــر را به دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم معرفی کردند که از این تعداد ۹ نفر در رشته های مختلف علمی به عنوان دانشمندان برتر در همکاری با جامعه و صنعت امروز مورد تقدیر قرار می گیرند.

جهت مشاهده متن کامل خبر: کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نه + 3 =

فهرست