رونمایی از دستگاه آزمون فرسایش ذرات جامد دمابالا به عنوان یکی از معدود دستگاه‌های برگزیده در سطح کشور

رونمایی از دستگاه آزمون فرسایش ذرات جامد دمابالا به عنوان یکی از معدود دستگاه‌های برگزیده در سطح کشور دانشگاه ساخته شده توسط محققین علم و صنعت ایران در اولین روز بیست‌وسومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار» در نمایشگاه بین‌المللی تهران،
در مراسم افتتاحیه‌ی «بیست‌وسومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار» در نمایشگاه بین‌المللی تهران، دستگاه آزمون فرسایش ذرات جامد دمابالا به عنوان یکی از معدود دستگاه‌های برگزیده در سطح کشور توسط وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری مورد رونمایی قرار گرفت.

این دستگاه که به سفارش انستیتوی توربین گاز دانشگاه علم‌وصنعت ایران، توسط گروهی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به سرپرستی دکتر بیژن محمدی (دانشیار دانشکده‌ی مهندسی مکانیک و مدیر دفتر همکاری‌های علمی، صنعتی و فن‌آوری دانشگاه) طراحی و ساخته شده، نخستین نمونه‌ی ایرانی در نوع خود تلقی می‌شود.

«این دستگاه به صورت تمام‌اتوماتیک قابلیت شبیه‌سازی کامل فرآیند فرسایش در توربین‌های گاز را با سناریوهای مختلف و تا سقف دمایی ۸۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد دارا می‌باشد.».

 

«قیمت تمام‌شده‌ی دستگاه مذکور حدود یک‌چهارم نمونه‌های مشابه خارجی است، درحالی‌که از نظر کیفیت عملکرد کاملاً قابل رقابت با آ‌ن‌ها می‌باشد. دستگاه حاضر به تولید کاملاً صنعتی رسیده و با دارا بودن زیرساخت ضمانت‌نامه توانسته TRL معادل ۷ را دریافت نماید. از سرریز علمی – صنعتی این طرح، دستگاه‌های میکروبلاست پیشرفته و دقیق ایمپلنت‌های دندانی طراحی شده و در حال ساخت می‌باشد.»
 


نمایشگاه مذکور از ۱۹ لغایت ۲۲ آذرماه از ساعت ۸ تا ۱۵ پذیرای علاقه‌مندان می‌باشد.

1401/09/20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

شانزده + شانزده =

فهرست