برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران دفاتر توسعه تعاملات دفتر همکاری های علمی، صنعتی و فناوری با معاون پژوهش و فناوری 

در این جلسه ابتدا دکتر بیژن محمدی مدیر همکاری­های علمی، صنعتی و فناوری ضمن معرفی دفاتر توسعه تعاملات گزارشی از اقدامات صورت گرفته از جمله 120 سرویس صنعتی و کلیپ مربوطه، دفترچه­ های معرفی دفاتر، معرفی دفاتر به سازمان­های هدف، برگزاری بازدیدهای حضوری، برگزاری و برنامه­ ریزی وبینارهای فرصت مطالعاتی، برنامه­ ریزی برگزاری حضوری تفاهم­ نامه ­ها، حضور فعال و گاهی اوقات منحصر به فرد در نمایشگاه­ها و رویدادهای مرتبط، برقراری ارتباط با فارغ­ التحصیلان و مدیران علم و صنعتی در صنعت و سازمان­ها و استفاده از سرباز پژوهش­یارهای سهمیه وزارت علوم را ارائه نمود.

در ادامه دکتر داود یونسیان معاون جدید پژوهش و فناوری ضمن تاکید بر فعال شدن همه دفاتر آنان را هسته شکل گیری قراردادهای بزرگ دانست. وی همچنین خواستار انعکاس فعالیت­ های دفاتر به اساتید و تبیین خروجی آن شد. برگزاری پررنگ­تر هفته پژوهش امسال از نکات دیگری بود که معاون پژوهش و فناوری برآن تاکید کرد. در همین زمینه ایشان دعوت از مسئولان کلیدی صنعت در هفته پژوهش و درخواست از آنان جهت تبیین پروژه ­های سال آتی را پیشنهاد داد. وی همچنین افزود در هفته پژوهش روزانه مدیران دفاتر نشست تخصصی برگزار نمایند. نکته پایانی مطالب وی پیگیری بحث­ های کارآفرینی و ماموریت­ گرایی دانشگاه بود.

پس از سخنان دکتر یونسیان به ترتیب دکتر روح­ اله میری، دکتر علیرضا همتی، دکتر مطهره سعادت­ پور، دکتر امیرحسن کاکایی، دکتر رامین هاشمی، دکتر رضوان عابدینی و دکتر مریم بحرینی مدیران توسعه تعاملات با صنایع بالادستی نفت و گاز، صنایع پایین دستی نفت و گاز، سازمان محیط زیست، وزارت صمت، صنایع دفاعی، گروه مپنا و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسائل مبتلا به دفاتر خود را عنوان نمودند که دکتر یونسیان نیز در این زمینه پیشنهاداتی را مطرح کردند.

در این راستا دکتر میری عنوان داشت قرار است ما به مبحث حفاری و سیمان نیز ورود پیدا کنیم. دکتر همتی به تفاهم­ نامه بین­ المللی با شرکت پتروپارس اشاره کرد. دکتر کاکائی پیشنهاد کرد باید روابط درون دانشگاهی را تسهیل و شبکه ­ای ایجاد کنیم تا تک روی و پراکنده کاری از بین رود. علاوه بر این ایران خودرو و سایپا طرح­ های زیادی دارند که ما برای آنها راه حلی نداریم. دکتر هاشمی در ادامه به رابطه با مس باهنرکرمان اشاره داشت و برخورد با مشکل شرکت هیرمند جهت جذب سرمایه ­گذار برای صنایع دفاعی که برای رفع آن پیشنهاد کرد از صندوق شکوفایی و نوآوری کمک گرفت. دکتر محمدی نیز به ارتباط هیات رئیسه با بیرون از دانشگاه اشاره داشت و درخواست کرد در این مواقع دفاتر ما نیز در جریان قرار گیرند.

دکتر یونسیان در ارتباط با مطالب مدیران پیشنهاداتی را مطرح کرد از جمله استقرار دفتر در صنایع، برگزاری جلسات با کارشناسان وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه ­های آن مثل بنادر، حمل و نقل، پیگیری ارتباط در زمینه حفاری و سیمان، کمک گرفتن از دانشگاه در زمینه­ های همکاری ­های بین ­المللی، افزایش انستیتوهای مرتبط دانشگاهی، ورود دفتر محیط زیست به حوزه دریاچه ارومیه، ورود به فناوری کنتورهایی که از گوگل استفاده می­کنند، ورود به قراردادهای ملی شیرین کردن آب، دعوت از معدنی­ هایی مثل فولاد و زیرمجموعه های آن جهت سخنرانی در هفته پژوهش.

در قسمت پایانی جلسه دکتر وحید گرشاسبی مدیر واحد دانشجویی و دانش ­آموختگان نیز به تشریح اقدامات واحد مربوطه از جمله اجرای بسته 18 اقدامه در زمینه احیای کارآموزی، تدوین آیین­ نامه کارآموزی و برگزاری دو دوره مسابقه پوستر کارآموزی اشاره کرد.

در همین زمینه دکتر یونسیان پیشنهاد ارتباط قوی­تر با انجمن دانش ­آموختگان دانشگاه، همچنین آموزش مداوم برای دانش ­آموختگان و اعطای گواهی (مدرک) جهت دوره ­ها را مطرح کرد. وی عنوان داشت برای دادن مدرک گذراندن دوره شما می­توانید از شرکت هیرمند نیز کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

شانزده − 8 =

فهرست