موضوع سرویس : تولید آب فعال شده با پلاسما
نام عضو هیات علمی : دکتر مریم بحرینی

 


موضوع سرویس : تولید آب فعال‌شده با پلاسما

پلاسما یک گاز یونیزه شده حاوی رادیکال‌های آزاد، الکترون‌ها، یون‌ها و ذرات بدون بار است. پلاسمای سرد به عنوان یک فناوری نوظهور و پیشرفته، اخیرا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. آب فعال شده با پلاسما (PAW) را می‌توان با استفاده از یک دستگاه پلاسمایی در بالا یا زیر سطح آب تولید کرد. در تولید PAW بسیاری از واکنش‌های شیمیایی و گونه‌های فعال ایجاد می‌شود که شامل گونه‌های فعال اکسیژن و نیتروژن می‌باشد. ثابت شده است که PAW به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی متمایزش برای رفع آلودگی، رشد گیاه و جوانه زنی بذر موثر است.

شرح خدمات:

  • بهینه سازی رشد گیاهان: وجود عواملی فعال مانند نیتروژن در جوانه زنی و رشد گیاهان تاثیر بسزایی دارد. همچنین وجود این عوامل سبب ترمیم خاک‌های آلوده می‌گردد و عوامل ارگانیک شیمیایی که به هر دلیل خاک را آلوده کرده‌اند از بین خواهد برد. به عنوان مثال رشد 60 درصد بیشتر ساقه گوجه فرنگی و فلفل در مقایسه با آب معمولی. آبیاری گوجه فرنگی با PAW به مدت 9 روز حدود 60 درصد افزایش طول داشته است.
  • آفت‌کشی و حشره‌کشی: وجود عواملی چون اوزون، هیدروکسید و پروکسی نیتریت می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش میکروارگانیسم‌ها داشته باشد: کاهش میزان castaneum Tribolium بین 95 تا 100 درصد.
  • کود طبیعی: پلاسما فعال شده با آب، بو را کاهش می‌دهد و جمعیت باکتریای مخلوط کود آلی را کنترل می‌کند. گونه‌های فعالی مانند نیترات، نیتریت و هیدروژن پراکسید به عنوان کود نیتروژن می‌توانند رشد گیاه را تقویت کنند: تا 10 درصد افزایش ماندگاری کلروفیل در گذر زمان در مقایسه با آب معمولی.

لینک دانلود فایل pdf سرویس های صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

شانزده − 1 =

فهرست