شرکت نمایندگان دانشگاه علم و صنعت ایران در ششمین نمایشگاه گیاهان دارویی

ششمین دوره‌ نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی از ۱۰ آبان آغاز به کار کرد و تا روز جمعه ۱۳ آبان‌ماه در مصلای امام خمینی با ارائه خدمات گسترده، میزبان عموم مردم بود.

در روز افتتاحیه (10 آبان) نمایندگان دانشگاه سرکار خانم دکتر بحرینی عضو هیات علمی دانشکده فیزیک و مدیر دفتر تعاملات با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آقای دکتر اسدالله رحمانی رئیس اداره تعاملات دانشگاه با حوزه­های صنعتی شرکت نمودند و ضمن بازدید از نمایشگاه به معرفی توانمندی­های دانشگاه پرداختند. سخنرانان ویژه مراسم افتتاحیه دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و روح الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بودند.

در این دوره از نمایشگاه ۲۴۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور، استارت‌آپ و خلاق آخرین دستاوردهای خود را در حوزه‌های مربوط به گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، طب ایرانی و فرآورده‌های گیاهان دارویی عرضه نمودند. این محصولات در بخش‌های “داروهای گیاهی و فرآورده‌های دارویی”، “اسانس و عصاره‌های گیاهی”، “کشاورزی”، “غذایی”، “دمنوش و نوشیدنی‌های گیاهی” “ماشین آلات و تجهیزات”، “آرایشی و بهداشتی” عرضه شده بود. در ششمین نمایشگاه ۲۱ استان دستاوردهای خود را در بخش‌های پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری و رشد به نمایش گذاشتند.

یکی از اهداف مهم این‌ نمایشگاه توسعه بازار شرکت‌ها در سطح بین‌المللی است؛ بر این اساس با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و با حمایت صندوق توسعه و تبادل فناوری برای حضور ۸۰ هیأت تجاری از کشورهای خارجی مانند: روسیه، صربستان، عراق، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، ونزوئلا، عمان، هند و گامبیا در این نمایشگاه، برنامه‌ریزی انجام شده بود.‌ از دیگر بخش‌های بین‌المللی این نمایشگاه، برگزاری جلسات (B2B) میان شرکت‌های ایرانی و خارجی جهت اعلام توانمندی و اعلام نیاز از طرفین بود.

1401/08/23

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

یک × یک =

فهرست