دو نشست با موضوعات فناوری کوانتوم، سایبری و مواد پیشرفته نانو – فناوری های زیست و سلامت، مغناطیس، پلاسما، لیزر و اپتیک

 

دو نشست فوق صبح امروز 6 تیرماه توسط رئیس محترم اداره علوم و فناوری های بدیع و نوظهور ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس محترم حوزه علوم، تحقیقات و فناوری موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی برگزار گردید.

در ابتدا رئیس محترم اداره علوم و فناوری های بدیع و نوظهور ستاد کل نیروهای مسلح به معرفی سازمان پرداخت و در ادامه رئیس محترم حوزه علوم، تحقیقات و فناوری موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی به سرعت بالای رشد علم و فناوری اشاره داشت و این که طول عمر فناوری ها به 100 روز کاهش یافته و اثرگذاری این فناوری ها بسیار گستردست و ما این موضوع را در صحنه جنگ اکراین تا قره باغ به صورت محسوس مشاهده می کنیم. ایشان در ادامه نیاز به همکاری و آسیب شناسی تغییرات مداوم و نقش جدی آنها را در صحنه ضروری دانست.

سخنران در ادامه افزود به همین منظور در هفته آینده تفاهم نامه همکاری با 30 دانشگاه را به امضاء خواهیم رساند، همین طور روی زیرساخت های جدید آزمایشگاهی دانشگاه ها سرمایه گذاری می کنیم. علاوه براین از پایان نامه ها نیز به صورت 40، 60 حمایت خواهیم کرد و برای فرصت مطالعاتی نیز 50 درصد حقوق درنظر می گیریم. رئیس محترم حوزه علوم، تحقیقات و فناوری موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی ضمن اشاره به چند ویژگی دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت در هرحال آمادگی داریم متناسب با ظرفیت های دانشگاه ها ماموریت ها را واگذار کنیم.

سپس آقای دکتر یونسیان معاون پژوهشی و تعاملات صنعتی ضمن برشمردن قابلیت های دانشگاه عنوان داشت دو سال متوالی از طرف جشنواره سلمان به عنوان دانشگاه برتر در زمینه دفاعی شناخته شده ایم. در زمینه ارتباط با صنعت رتبه دوم دانشگاه های کشور را داریم و قراردادی ملی و 5 ساله با وزیر محترم دفاع در زمینه مجموعه سپند داریم و در هرحال آماده همکاری گسترده هستیم.

1402/04/06

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

چهار − 3 =

فهرست