بازدید صنعتی از کارخانه فرآوری کشمش سبز ایران

دفتر همکاری های علمی و صنعتی در روز دوشنبه 1402/06/26 مقدمات بازدید تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه را از کارخانه فرآوری کشمش سبز ایران واقع در ملایر فراهم نمود.

در این رویداد اعضای هیات علمی علاوه بر بازدید از خط تولید و قسمت‌های مختلف کارخانه در جلسه‌ای با مسئولان کارخانه و مدیر انجمن تولید کنندگان کشمش ملایر به بررسی چالش‌های کارخانه شامل: راه‌های کاهش سموم و نیز روش‌های جلوگیری از قارچ روی محصولات جهت تسهیل صادرات و به روز نمودن اتوماسیون کارخانه و حذف بسته بندی دستی، پرداخته و آمادگی دانشگاه را برای رفع آن‌ها اعلام داشتند.

در پایان مقرر گردید در جشنواره پژوهش دانشگاه از انجمن تولید کنندگان کشمش ملایر جهت ارائه نیازهای پژوهشی و روش تعامل با دانشگاه دعوت به عمل آید.

شایان ذکر است یکی از مناطق اصلی تولید کشمش در ایران شهر ملایر از توابع استان همدان بوده که به همراه شهـر تاکستان از توابع استان قزوین بیشترین میزان تولید و فروش انـواع کشمش پلویی در چهار رنگ را در کشـور به خود اختصاص می‌دهند. از ویژگی‌های کشمش پلویی ملایر نیز می‌توان به بی‌هسته بودن و شکل‌های گرد و بیضی بودن آن اشاره کرد. در ضمن کارخانه‌های بسیاری در ملایر کار فرآوری این محصول را جهت مصرف در بازارهای داخلی و نیز صادرات انجام می‌دهند.

1402/07/01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

یازده − شش =

فهرست