بازدید هیات دانشگاه از مجتمع پتروشیمی شازند

در راستای تعامل با صنایع مادر کشور، مدیر همکاری‌های علمی و صنعتی دانشگاه و هیات همراه در روز 19 اردیبهشت ماه 1403بازدیدی از مجتمع پتروشیمی شازند به عمل آوردند.

     در طی این بازدید ابتدا نشست مشترکی با آقای مهندس رمضانی مدیر محترم پژوهش و فناوری مجتمع و کارشناسان ارشد  مجتمع برگزار شد. ابتدا آقای دکتر مقیمی ضمن معرفی دانشگاه و قابلیت ها و دستاوردهای آن به قانون جهش تولید و استفاده از اعتبار مالیاتی اشاره داشتند. در انتها نیز پس از جلسه پرسش و پاسخ مقرر شد مسئولان مجتمع نیز نیازهای فناورانه صنایع را جهت همکاری های مشترک به دانشگاه و ارائه در جشنواره پژوهش و فناوری اعلام نمایند و مقدمات امضای تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه و مجتمع توسط آقای دکتر رحمانی؛ رئیس اداره تعاملات دفتر همکاری های علمی و صنعتی با حوزه های صنعتی فراهم شود.

     در ادامه بازدیدی از کارگاه ها و سایت شرکت به عمل آمد و مسولان مربوطه ضمن تشریح حوزه های خود؛ علاقمنی خود را به ارتباط موثر و عملی با دانشگاه اعلام نمودند .

      شایان ذکر است مجتمع پتروشیمی شازند اراک یكی از طرح های زیربنایی و مهم كشور می باشد كه در راستای سیاست های كلی تـوسعه صنایع پتروشیمی و با هدف تامین نیاز داخلی كشور و صادرات ایجاد و به بهره برداری رسیده است. این طرح در سال 1363 به تصویب رسید و پس از طی مراحل طراحی، مهندسی و نصب، فاز اول آن در سال 1372 در مـدار تولید قـرار گـرفت. در ادامه كار به منظـور بهبود مستمر و تـولید بیشتر و متنوع تر، واحدهای دیگر مجتمع تكمیل و واحد اتوكسیلات به عنوان آخرین واحد مجتمع در سال 82 راه اندازی و در مدار تولید قرار گرفت.
از سال 1379 همزمان با تکمیل واحدها، طرح توسعه مجتمع با هدف افزایش ظرفیت واحدها به تصویب رسید که فاز اول آن در مهرماه سال 1384 و عملیات اجرایی فاز دوم در تابستان سال 1386 به انجام رسید. ظرفیت کامل تولید این مجتمع پس از انجام طرح توسعه 1.469.000 تن در سال است.

1403/02/20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

2 × 3 =

فهرست