چالش های پیش روی زنجیره تامین تجهیزات توسعه صنعت برق طبق تکالیف برنامه های ششم و هفتم توسعه

 

عنوان آخرین نشست روز دوشنبه 5 تیرماه عبارت بود از «چالش های پیش روی زنجیره تامین تجهیزات توسعه صنعت بـرق طبق تکالیف برنامه های ششم و هفتم توسعه» که تـوسط آقای دکتر صالحی مدیـر عامل محترم شرکت افق طوس ارائه گردید.

ایشان ابتدا اشاره داشتند که برق انرژی خورشیدی فرکانس پائینی دارد و بدرد بـرق خانگی می خورد و نه صنعت. کل ظرفیت مپنا نیز برای ساخت نیروگاه در سال حداکثر 15 تاست، ما نیروگاه می زنیم ولی خدمات ارائه نمی دهیم. علاوه بر این توگا مپنا نمی تـواند قطعات تـولید کند چـرا که مپنا به وزارت صمت گفته که واردات ممنـوع است. ملاحظه می کنید که با این وضع ظرفیت ساخت قطعات و بهره برداری از آن دچار مشکل است و در آینده دچار بحران می شویم.

آقای دکتر صالحی در ادامه افزود ما در سال 25 میلیارد مالیات می دهیم در حالی که نقدینگی نداریم که با شرکت های دانش بنیان قرارداد ببندیم. نکته دیگـر این که در صنعت برق با خلا نیـروی انسانی مواجهیم و نیروهای متخصص در حال مهاجرت هستند. مشکل دیگر این که یک نیروگاه حـرارتی به میزان کل مصرف روزانه بنزین تهـران مازوت در روز مصرف می کند. پراکندگی صنایع بزرگ نیز برای برق معضل بزرگی است و ناترازی مربوط به صنعت می باشد و نیروگاه خورشیدی در این زمینه جـواب نمی دهد. در هـرحال برای همه این مسائل و مشکلات راه حل می خـواهیم و از دانشگاهیان محتـرم یاری می طلبیم.

1402/04/05

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

یک + چهار =

فهرست