چالش ها، نیازها و معرفی فرصت های پژوهشی در صنعت آب و فاضلاب کشور

  در سیزدهمین نشست تخصصی تعاملات صنعتی دانشگاه با حوزه آب وزارت نیرو صبح دیروز هفتم تیرماه آقای دکتر احمد سیاحی با عنوان چالش ها، نیازها و معرفی فرصت های پژوهشی در صنعت آب و فاضلاب کشور سخنرانی کردند.

     در این جلسه آقای دکتر سیاحی مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آبفای کشور درخصوص چالش های اساسی صنعت آب و فاضلاب از جمله نیاز به فرهنگ سازی استفاده از آب، مدیریت مصرف، نرخ رشد فناوری نمک زدایی در جهان و تجهیزات آب و فاضلاب و … نکات مهمی را بیان داشتند. ایشان همچنین در مورد نحوه تعامل دانشگاه و شرکت­های آب و فاضلاب برای رفع نیازهای متقابل در قالب انجام طرح­های پژوهشی، فرصت­های مطالعاتی صنعتی، حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با موضوع آب و فاضلاب و … ضمن طرح نکات مهم به پرسش­های شرکت کنندگان پاسخ دادند.

     در ادامه آقای دکتر انبیاء رئیس دانشگاه نیز ضمن تاکید بر شعار توسعه فناوری و تعاملات صنعتی و با تکیه بر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص علم نافع، آمادگی دانشگاه را برای تسریع نهادسازی و افزایش سطح تعاملات صنعتی در حوزه آب اعلام کردند.

     گفتنی است در نشست امروز علاوه بر آقای دکتر سیاحی آقایان دکتر عطایی­فر، دکتر خستو، دکتر کلانتری و مهندس اکبری نیز از طرف دفتر تحقیقات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مهمان جلسه بودند. از دانشگاه نیز علاوه بر رئیس دانشگاه ، آقایان دکتر یونسیان معاون پژوهش و فناوری، دکتر محمدی مدیر همکاری های علمی، صنعتی و فناوری، دکتر حسین زاده مدیر دفتر توسعه تعاملات دانشگاه با حوزه آب وزارت نیرو، جمعی از اساتید دانشگاه به صورت حضوری و مجازی و تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی حضور داشتند.

1401/4/8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

هجده − سیزده =

فهرست