شرکت دانشگاه در نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران)

     دانشگاه علم و صنعت ایران در نخستین نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) که از امروز تا 25 خرداد در محل مصلای امام خمینی (ره) درحال برگزاری است با 11 محصول در غرفه 19سالنA  شبستان اصلی شرکت نموده است.

این نمایشگاه با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش‌ها و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات‌ این شرکت ها جهت محرومیت‌زدایی با مشارکت «بنیاد مستضعان»، «کمیته امام خمینی» و «ستاد اجرایی فرمان امام» برگزار شده است.

نمایشگاه آبادیران درصدد است تا با استفاده از فناوری‌های به‌روز دانش‌بنیان  در پنج حوزه مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی، کشاورزی، دامپروری و شیلات، ماشین آلات کوچک مقیاس (جهت ایجاد اشتغال)، سلامت، بهداشت و توانبخشی و فناوری‌های نرم و آموزشی به رفع مشکلات مناطق محروم بپردازد.

عناوین 11 محصول دانشگاه که مربوط به دانشکده های فیزیک و مهندسی مکانیک می باشد به قرار زیر است:

  • دستگاه اوزون ساز ozon generator: برای پرورش قارچ و استریل محیط گلخانه
  • دستگاه فعال کردن آب با پلاسما: برای فعال کردن آب به منظور تغییر خواص شیمیائی آن و کاربرد در تصفیه آب و افزایش رشد گیاه و افزایش جوانه زنی و آفت کشی
  • میکرواسپکتروفوتومتر: جهت آنالیز شیمیائی آب و مواد غذائی
  • سطح سنج خازنی: ابزاری است که برای اندازه‌گیری سطح مایعات و مواد جامد گرانولی و پودری استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از تغییرات ظرفیت خازن در محیط‌های مختلف، سطح مورد نظر را اندازه‌گیری می‌کند. سطح سنج خازنی دارای دقت بالا، قابلیت خواندن به صورت لحظه‌ای و قابلیت اتصال به سیستم‌های کنترل و اتوماسیون است. این دستگاه در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت، گاز، شیمیایی، پتروشیمی، غذایی و دارویی استفاده می‌شود.
  • نانو حباب ساز: کاربرد در دامداری و پرورش آبزیان
  • PEF sterilizer: استریل مواد غذائی و بهبود عمر مواد غذائی در حال دسته بندی
  • اسپکترومتر: اندازه گیری طول موج و شدت منابع نوری گلخانه های نوردهی مصنوعی
  • دستگاه مینی تانسیومتر خاک ایران: دستگاه ابزار دقیق برای تعیین زمان دقیق آبیاری که بر اساس قانون مکش رطوبتی خاک کار می کند و اطلاعات رطوبت را بصورت آنالوگ نمایش می دهد.
  • کنتور هوشمند التراسونیک: ابزاری است که برای اندازه‌گیری مصرف آب در سیستم‌های توزیع آب استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از فناوری آلتراسونیک، موج فراصوت را به سمت لوله‌های آب فرستاده و تغییرات سرعت جریان آب درون لوله را اندازه‌گیری می‌کند؛ سپس با استفاده از این اطلاعات، حجم و مصرف آب را محاسبه می‌کند. کنتور هوشمند آلتراسونیک دارای قابلیت‌هایی مانند ارتباط بی سیم، قابلیت خواندن اطلاعات به صورت دور، دقت بالا و عمر طولانی است.
  • نمونه ساخته شده کپسول رسی متخلخل (آب بانک): نمونه ساخته شده کپسول رسی متخلخل (آب بانک) برای آبیاری گیاهان
  • کپسول رسی متخلخل ویژه آبیاری گیاهان باغی و زراعی: کپسول رسی متخلخل ویژه آبیاری گیاهان باغی و زراعی به طورت سامانه آبیاری زیرسطحی که متناسب با اقلیم خشک ایران طراحی و ساخته شده است.

در حاشیه نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران)، ارائه‌ها و پنل‌های تخصصی برنامه ملی آبادیران در سه بخش سالن اصلی (استیج)، پاویون معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و پاویون ستاد فناوری‌های نرم و توسعه خلاق برگزار می شود. موضوعات متنوعی با عناوین نیازهای مناطق محروم، نیازمندی‌های سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه محرومیت‌زدایی، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف و معرفی حوزه‌های مختلف فناور در این ارائه‌ها و پنل‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است آدرس سایت نمایشگاه نیز http://abadiranexpo.ir  می باشد.

1402/03/24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

سه × 1 =

فهرست