زمینه های همکاری ستاد توسعه فناوری های هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با دانشگاه

     در روز سه شنبه اول اسفند ماه جاری به دعـوت دفتر همکاری های علمی و صنعتی دانشگاه دکتر بهروز مینایی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همـراه تیمی از ستاد مذکور جهت فراهم نمودن زمینه های همکاری فیمابین بازدیدی از دانشگاه به عمل آوردند.

     در این بازدید که ابتدا از آزمایشگاه شهر هوشمند دانشکده معماری و شهرسازی صورت گرفت آقای دکتر مصطفی بهزادفر مدیر آزمایشگاه، ضمن معرفی قسمت به تعدادی از دستاوردها و پروژه های انجام گرفته از جمله «ارائه نقشه  سه بعدی هوشمند از شهر تهران» برای شهرداری تهران، «امکان‌سنجی برای طراحی فضای شهری در مجاورت پل‌های غیرتاریخی شهر اصفهان و طراحی فضای منتخب»، «تهیه نقشه‌های اجرایی (معماری- سازه- تأسیسات) طرح فضای شهری پل بزرگمهر» برای شهرداری اصفهان اشاره کردند. در ادامه از طرف مسئولان ستاد توسعه فناوری های هوش مصنوعی به آقای دکتر بهزادفر عضویت در کارگروه و شبکه متخصصین شهر هوشمندی که قرار است بزودی در ستاد تشکیل شود، پیشنهاد گردید.

     بازدید بعدی از مرکز داده های حمل و نقل بود که آقای دکتر افشین شریعت رئیس مرکز به معرفی آن پرداختند. در ادامه پیشنهاد شد داده های مرکز با ماشین لرنینگ هوش مصنوعی ستاد تلفیق شده، همچنین از نرم افزار مرکز در حوزه های دیگر حمل و نقل مثل کشتیرانی و دریانوردی و حمل و نقل هوایی، بخصوص در مناطق آزاد؛ نیز استفاده گردد. همچنین به آقای دکتر افشین شریعت نیز از طرف مسئولان ستاد عضویت درکارگروه و شبکه متخصصین شهر هوشمند پیشنهاد شد.

     بازدید پایانی از واحدهای اقماری دانشگاه بود و مسئولان ستاد در مورد ایجاد دانشگاه هوشمند و اجرایی نمودن پایلوت آن در دانشگاه علم و صنعت ایران با آقای دکتر حبیب اله اکبری رئیس واحدهای اقماری به بحث و گفتگو پرداختند.

    شایان ذکر است بازدیدکنندگان ستاد توسعه فناوری های هوش مصنوعی را در ابتدا آقای دکتر اسداله رحمانی رئیس اداره تعاملات با حوزه های صنعتی صنعتی دفتر همکاری ها و در ادامه آقای دکتر مهدی مقیمی مدیر همکاری های علمی و صنعتی دانشگاه همراهی می نمودند.

1402/12/01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

هجده − 6 =

فهرست