رویداد تخصصی صنعتی حوزه پایین دستی نفت با حضور شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران

رویداد تخصصی صنعتی جشنواره پژوهش و فناوری با عنوان “صنعت پالایش در حوزه فناوری” با حضور و سخنرانی معاون محترم وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوده های نفتی ایران جناب آقای مهندس جلیل سالاری و هیأت همراه در روز شنبه 26/09/1401 به همت دفتر توسعه تعاملات صنعتی دانشگاه با صنایع پایین دستی نفت و گاز از ساعت 14 الی 17 و با حضور جمع کثیری از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه در سالن C مجتمع امام خمینی (ره) برگزار گردید.

این نشست با خوش آمدگویی و معرفی نشست توسط آقای دکتر همتی مدیر دفتر توسعه تعاملات دانشگاه با صنایع پایین دستی نفت و گاز، و پخش فیلم ساخت و آماده سازی پالایشگاه نفت و ارائه توضیحات مربوطه توسط آقای دکتر  شهیدی مدیر محترم روابط عمومی شرکت و پخش بروشور نیازها و اولویت های فناورانه شرکت در بین حضار آغاز گردید. سپس آقای دکتر یونسیان معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن خوش آمدگویی به مدعوین درخصوص ارتباط صنعت با دانشگاه و رکورد قراردادهای دانشگاه، معرفی انستیتوهای داخل دانشگاه و … سخنانی ارائه نمودند. در ادامه آقای مهندس سالاری درخصوص پژوهش و فناوری در شرکت از منظر دانشگاه و مراکز علمی و معرفی حوزه های مختلف صنعت پالایش و چالش ها و نیازهای آن و حوزه هایی که دانشگاه میتواند همکاری نماید بیاناتی ارائه نمودند. همچنین ایشان درخصوص لزوم وجود کارآفرینان در کنار مجریان پروژه ها به منظور استفاده از ظرفیت صنایع و دانشگاهها صحبت نمودند. توجه به بهینه سازی مصرف انرژی، جایگزینی و صرفه جویی انرژی، بحث ایجاد اشتغال، ثروت آفرینی به جای ثروت سوزی، بهینه سازی فرآیندها، نگاه خاص شرکت به دانشگاه، پارکهای فناوری و شرکتهای دانش بنیان و مجموعه های تولیدی (پالایشگاهها) ساخت بار اول، شناسایی بخش تولید تا توسعه و حوزه پژوهش و … مباحثی بود که ایشان مظرح نمودند.

در ادامه آقای دکتر شهیدی درخصوص نحوه برگزاری تور راهیان پیشرفت به منظور بازدید از بخشهای مختلف صنعت پالایش و پخش و چالش های موجود در آن توسط شرکت برای اساتید و دانشجویان صحبت نمودند.

سپس جلسه با انجام پرسش و پاسخ بین اعضای هیأت علمی و پژوهشگران و آقای مهندس سالاری پایان یافت.

1401/09/26

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

1 × یک =

فهرست