دو نشست با مدیران پژوهشی پژوهشگاه فضائی ایران و رئیس تحقیق و توسعه شرکت زمزم

در تاریخ 11 تیـرماه صبح و بعدازظهر به تـرتیب دو نشست از سـری نشست های جشنـواره تابستانه پـژوهش و تـوسعه تعاملات صنعتی با مدیران پژوهشی پژوهشگاه فضائی ایران و رئیس تحقیق و توسعه شرکت زمزم برگزار گردید.

در نشست صبح مدیران محترم امور پژوهش و فناوری و نیز دفتر پروژه های پژوهشی پژوهشگاه فضائی ایران ابتدا به معرفی پژوهشگاه پـرداخته و سپس در باره نحوه همکاری با دانشگاه ها و نیـز دانشگاه علم و صنعت ایـران گزارشی ارائه دادند. در ادامه نیز یکی از اساتید دانشگاه نقطه نظراتی را در ارتباط با نحوه همکاری عنوان نمود.

در نشست بعداز ظهر آقای دکتر فردیس رئیس محترم تحقیق و توسعه شرکت زمزم چالش های شرکت را در سه بخش تولید فنی شامل نیروی انسانی، ماشین آلات و تحقیق و توسعه، فروش و بازاریابی شامل نرم افزاری و سخت افزاری و بازرگانی داخلی و خارجی برشمرد. ایشان در تبیین چالش های بخش تولید فنی اظهار داشت ما در حوزه های تخصصی به نیروهای انسانی ماهر نیاز داریم همچنین به دلیل مکانیزه نبودن برخی خطوط و ماشین آلات با تراکم نیرو مواجهیم، از طرف دیگر در حـوزه مهندسی معکـوس حضـور متخصصین ضـروری است. در زمینه تحقیق و تـوسعه نیـز ما به فناوری نانـو جهت ضدعفونی کردن مواد مصرفی احتیاج داریم. در این بخش فناوری هسته ای، فرمولاسیون و استحصال گاز کربنیک از بخار خروجی نیروگاه، کاهش شکر مصرفی، طراحی اسانس های یونیک نیز از چالش های دیگر ماست.

سخنـران افزود در بخش فـروش و بازاریابی و مورد نـرم افزار لزوم استفاده از هوش مصنوعی جهت تحقیقات بازاری ملاحظه می شود، راه اندازی فـروش اینترنتی، تقویت سامانه CRM و مسیریابی وسایل نقلیه VRP از موارد دیگر است. در زمینه سخت افزاری تجهیـز و نوسازی ناوگان حمل و نقل، نحوه بسته بندی و ضـرورت تجهیز و مکانیـزاسیون انبار را نیز مدنظر داریم.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت زمزم در مورد بازرگانی داخلی و خارجی نیز به فرمولی خاص برای مناطق سردسیر و گرمسیر در داخل و نیز وجود تحلیل هایی در خرید خارجی اشاره کرد.

دکتر فـردیس در پایان ایجـاد مـرکز نـوآوری با همکـاری مـوسسه دانشمند با هدف تـولید محصـولات جهانی با بـرندهای ایـرانی در قالب زنجیره مـواد حلال را عنـوان نمود و این که می تـواند این مـرکز در دانشگاه علم و صنعت ایران مستقر باشد.

1402/04/11

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

13 − 13 =

فهرست