برگزاری نهمین و دهمین نشست تخصصی تعاملات صنعتی دانشگاه با گروه مپنا

     نهمین و دهمین نشست تخصصی تعاملات صنعتی دانشگاه با گروه مپنا صبح امروز 6 تیرماه و با عناوین «چالش های تولید پره های توربین» و «نقش توربین و قطعات داغ آن در صنایع با تکنولوژی پیشرفته» برگزار گردید.

     در این جلسه ابتدا آقای مهندس محمد چراغ زاده معاون مهندسی و تحقیق و توسعه شرکت موادکاران مپنا ضمن تشکر از برگزاری نشست به معرفی شرکت پرداختند. ایشان اظهار داشتند اولین تحقیقات ما در شرکت ساخت پره توربین گازی بوده است. همچنین به صورت مهندسی معکوس پره متحرک را انجام دادیم. ریخته گری محفظه احتراق و خطوط بازسازی پره و قطعات داغ از اقدامات دیگر ما بوده است. مهندس چراغ زاده تاکید کرد فناوری کلیدی که باید در این صنعت وارد شود و خیلی اهمیت دارد ریخته گری در خلاء بوده و ما بدنبال آن هستیم. سخنران در ادامه چالش های موجود در شرکت همین طور راه های همکاری با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها را مطرح نمود.

   در ادامه و در دهمین نشست مهندس علی بخشی معاون مهندسی و تحقیق و توسعه شرکت پرتو نیز ضمن معرفی شرکت و این که در زمینه های توربین های دریایی، صنعتی، نیروگاهی و هوایی فعالیت دارند، دسته بندی صنایع پیشرفته را برشمرد. ایشان همچنین درخصوص مزایا و معایب توربین های گازی و ساختار و عملکرد آنها توضیحاتی ارائه نمود.

   در نهایت میهمانان صنعتی برنامه و اساتید و پژوهشگران دانشگاه در قالب پرسش و پاسخ صمیمانه به تبادل نظر در مورد چالش ها و راهکارهای بهبود همکاری فیمابین پرداختند.

1401/4/6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

سه × سه =

فهرست