بازدید صنعتی هیات دانشگاه از کارخانه سیمان سفید ساوه

پیرو امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین دانشگاه و کارخانه سیمان سفید ساوه و در راستای پیگیری نیازهای فناورانه در نشسست تخصصی سیمان ساوه در جشنواره آذرماه 1402؛ نمایندگان دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی دانشگاه در روز 18 دی ماه سال جاری بازدیدی از کارخانه مذکور انجام داد و در نشست کارگروه مشترک شرکت کرد.

در این نشست که آقایان مهندس نادری مدیر محترم کارخانه، مهندس قربانی معاون کارخانه، مهندس بهداروند مدیر فنی، مهندس هاشمی مدیر آزمایشگاه و کنترل فنی، مهندس شاهرخی مدیر برق، مهندس طاهر مدیر مکانیک، مهندس شفیعی مدیر تولید و مهندس عقیقی مدیر آزمایشگاه و کنترل فنی سیمان خاکستری از طرف کارخانه و آقایان دکتر اسدالله رحمانی رئیس اداره تعاملات دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی با حوزه‌های صنعتی و مهندس شجاعی مدیر دفتر توسعه تعاملات با وزارت صمت از طرف دانشگاه حضور داشتند، چالش‌های کارخانه بررسی و دانشگاه آمادگی خود را برای رفع آن‌ها اعلام نمود. در ادامه مقرر شد به عنوان اقدامی عملی یک مورد پروژه که نیاز ضروری کارخانه می‌باشد به دانشگاه واگذار شده و یک قرارداد عارضه یابی نیز با تیم متخصص اساتید دانشگاه منعقد گردد تا زمینه انجام پروژه‌های مشترک فراهم شود.

شایان ذکر است کارخانه سیمان سفید ساوه در آذر ماه 1367 با ظرفیت 500 تن در روز تاسیس گردید و با اجرای طرح توسعه در حال حاضر ظرفیت آن به 1000 تن رسیده است. خط تولید سیمان سفید کارخانه نیز توسط شرکت FCB فرانسه طراحی و نصب گردیده است. فناوری به کار رفته در مجموعه کارخانه هم براساس تولید به روش «تر» بوده و استفاده از آن برای تولید سیمان، باعث افزایش درجه سفیدی بالای 92 درصد و افزایش مقاومت مکانیکی آن می‌شود.

1402/10/24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

9 − 2 =

فهرست