آخرین نشست تخصصی این هفته دانشگاه با عنوان رویکردهای نوین ICT در حوزه تحول دیجیتال

    آخرین نشست تخصصی این هفته دانشگاه با عنوان رویکردهای نوین ICT در حوزه تحول دیجیتال توسط خانم مهندس عاطفه علوی مشاور مدیر عامل شرکت بین المللی زیرساخت های ارتباطی برگزار شد.

     سخنران ابتدا به معرفی چشم انداز 10 ساله آتی صنعت ICT پرداخت و در مورد روند صعودی فناوری های 5G، محاسبات لبه، پردازش ابری، واقعیت مجازی و افزوده و همینطور راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی مطالبی عنوان کرد. ایشان همچنین آماری از تاثیرپذیری کم سکتورهای ICT در بازه پاندمی کرونا ارائه داد و سپس آمار و تحلیلی بر نقش کلیدی صنایع ICT به عنوان نیروی محرکه پیشران توسعه ملی کشورهای مختلفی همانند چین، آمریکا، آلمان داشت و به صورت مشابه همین اطلاعات را برای کشور ایران مطرح کرد.

     خانم مهندس علوی در ادامه نظریه مطرح کردن ایران به عنوان هاب ICT منطقه را یادآور شد و عواملی همانند شباهت فرهنگی، نیروی کار متخصص، جمعیت بالا و همینطور توانایی ایجاد اکوسیستم های فناوارانه بومی را از پارامترهایی دانست که می توانند نقش مهمی در راستای مطرح شدن ایران به عنوان چنین هابی در منطقه بازی کنند.

      شایان ذکر است پیش از این سخنرانی با حضور آقای ژوانگ وی مدیرعامل این شرکت و آقای دکتر شاه حسینی معاون بین الملل دانشگاه علم و صنعت ایران مراسم امضای تفاهم نامه های همکاری در حوزه برگزاری دوره های آموزشی در قالب مدرسه های تابستانی و نیز ارائه دوره های معتبر با مدرک دانشگاهی فیمابین دانشگاه و این شرکت امضا شد که این اقدام به عنوان اولین گام از مجموعه گسترده تری از همکاری های میان این دو نهاد خواهد بود.

     باتوجه به گستردگی کار جشنواره تابستانی تعاملات صنعتی دانشگاه در روزهای یک شنبه و سه شنبه هفته آتی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

1401/4/10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

ده − هشت =

فهرست