شرکت دانشگاه در دومین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران)

دانشگاه علم و صنعت ایران در دومین نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) که از 22 تا 25 خرداد در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد با 7 محصول شرکت کرد.

عناوین 6  محصول دانشگاه که مربوط به دانشکده های فیزیک و مهندسی مکانیک می باشد به قرار زیر است:

  • دستگاه اوزون ساز ozon generator: برای پرورش قارچ و استریل محیط گلخانه
  • دستگاه فعال کردن آب با پلاسما: برای فعال کردن آب به منظور تغییر خواص شیمیائی آن و کاربرد در تصفیه آب و افزایش رشد گیاه و افزایش جوانه زنی و آفت کشی
  • میکرواسپکتروفوتومتر: جهت آنالیز شیمیائی آب و مواد غذائی
  • اسپکترومتر: اندازه گیری طول موج و شدت منابع نوری گلخانه های نوردهی مصنوعی
  • کنتور هوشمند التراسونیک: ابزاری است که برای اندازه‌گیری مصرف آب در سیستم‌های توزیع آب استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از فناوری آلتراسونیک، موج فراصوت را به سمت لوله‌های آب فرستاده و تغییرات سرعت جریان آب درون لوله را اندازه‌گیری می‌کند؛ سپس با استفاده از این اطلاعات، حجم و مصرف آب را محاسبه می‌کند. کنتور هوشمند آلتراسونیک دارای قابلیت‌هایی مانند ارتباط بی سیم، قابلیت خواندن اطلاعات از راه صورت دور، دقت بالا و عمر طولانی است.
  • روغن آب گریزکننده و ضد تابش فرابنفش چوب ترمووود (fix gard): برای حفاظت از سطح چوب در مقابل حرارت

     این نمایشگاه با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش‌ها و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات‌ این شرکت ها جهت محرومیت‌زدایی با مشارکت «بنیاد مستضعان»، «کمیته امام خمینی (ره)» و «ستاد اجرایی فرمان امام» برگزار شده است.

     نمایشگاه آبادیران درصدد است تا با استفاده از فناوری‌های به‌روز دانش‌بنیان در پنج حوزه مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی، کشاورزی، دامپروری و شیلات، ماشین آلات کوچک مقیاس (جهت ایجاد اشتغال)، سلامت، بهداشت و توانبخشی و فناوری‌های نرم و آموزشی به رفع مشکلات مناطق محروم بپردازد.

     در حاشیه دومین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران)، ارائه‌ها و پنل‌های تخصصی برنامه ملی آبادیران در سه بخش سالن اصلی (استیج)، پاویون معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و پاویون ستاد فناوری‌های نرم و توسعه خلاق برگزار گردید. موضوعات متنوعی با عناوین نیازهای مناطق محروم، نیازمندی‌های سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه محرومیت‌زدایی، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف و معرفی حوزه‌های مختلف فناور در این ارائه‌ها و پنل‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. شایان ذکر است آدرس سایت نمایشگاه نیز http://abadiranexpo.ir  می باشد.

     شایان ذکر است در این نمایشگاه  آقای مهندس محمد هادی اسلامی «مشاور و دستیار وزیر  صمت در امر مردمی‌سازی» ضمن بازدید از غرفه دانشگاه، جهت حضور در جشنواره تابستانه پژوهش و تعاملات صنعتی اعلان آمادگی نمودند.

1403/03/26

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

7 + 4 =

فهرست