بازدید صنعتی تیمی از اساتید دانشگاه از شرکت صنعتی آما (تولید کننده انواع محصولات مصرفی صنعت جوشکاری)

در راستای جشنواره تابستانه پژوهش و تعاملات صنعتی 1403؛ تیمی از اساتید دانشگاه در روز چهارشنبه 20 تیرماه بازدیدی از شرکت صنعتی آما به عمل آورد و در نشست کارگروه مشترک شرکت کردند.

     در این بازدید که آقایان دکتر اسدالله رحمانی رئیس اداره تعاملات با حوزه‌های صنعتی دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی و مهندس شجاعی مدیر دفتر توسعه تعاملات با وزارت صمت دفتر همکاری ها اساتید را همراهی می نمودند، ابتدا جلسه مشترکی با مدیر عامل و مدیران شرکت برگزار گردید که مسئولین مربوطه چالش‌های کارخانه را برشمردند و دانشگاه نیز آمادگی خود را برای رفع آن‌ها اعلام نمود. همچنین مقرر شد تفاهم نامه ای جهت همکاری مشترک بین دانشگاه و شرکت از جمله در انجام پروژه های مشترک، بورسیه دانشجویان، برگزاری دوره های توانمندسازی دانشجویی، برگزاری  دوره های آموزشی جهت کارکنان شرکت منعقد شود. علاوه براین مسئولان شرکت برای حضور در جشنواره های پژوهشی دانشگاه اعلام آمادگی نمودند. در ادامه گروه از خط تولید کارخانه بازدید به عمل آوردند.

     شایان ذکر است ابتکار تولید الکترود جوشکاری در ایران پس از مطالعات و بررسی های بعمل آمده توسط سه نفر از متخصصین و پیشکسوتان صنعت کشور در اردیبهشت ماه 1338 شکل گرفت . بدین منظور پس از طی مراحل قانونی شرکت صنعتی آما در مهرماه 1338 رسماً تاسیس گردید و تولید انبوه با ظرفیت سالیانه 440 تن در فروردین ماه 1340 بوسیله ماشین آلات ساخت شرکت آغاز گردید .

     استفاده از دانش فنی و ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته در تولید الکترود و بکارگیری نیروهای متخصص و علاقمند در این شرکت باعث ارتقاء کیفیت محصولات تا حد استانداردهای شناخته شده بین المللی و جلب اعتماد مصرف کنندگان و افزایش شدید تقاضا گردید ، لذا برای پاسخ گویی به این نیاز با تلاش و برنامه ریزی مدیریت شرکت میزان تولید در سال 1356 به 24000 تن افزایش یافت .

     با آغاز انقلاب اسلامی و تحولات پس از آن ، شرکت آما هماهنگ با سیاست های جدید صنعتی کشور نسبت به تولید و تامین نیازهای مصرف کنندگان بدون وقفه ادامه داد و علیرغم آغاز جنگ تحمیلی و مشکلات اقتصادی ناشی از آن و در نتیجه نقصان حجم تولید ، این شرکت همچنان به عنوان یکی از مهمترین تأمین کنندگان الکترود مورد نیاز صنایع کشور و  متعاقباً تأمین نیازهای بازسازی مناطق جنگی به فعالیت خود استمرار بخشید.

     با پایان یافتن جنگ تحمیلی و آغاز دوران جدید در بازسازی و سازندگی کشور ، مدیریت شرکت با توجه به تحولات بوجود آمده در تکنولوژی جوشکاری در کشورهای پیشرفته جهان ، تصمیم به گسترش و توسعه این صنعت و رساندن آن به آخرین دستاوردهای موجود دنیا گرفت . بدین منظور برنامه ریزی جهت اجرای طرح توسعه برای تولید محصولات جدید و افزایش ظرفیت تولیدی به سالیانه 45000 تن با تکیه بر تجربیات ارزشمند موجود در مجموعه آما با تشویق و حمایت بی دریغ وزارت صنایع آغاز گردید .

     در سال 1389 با با خرید زمین مجاور و احداث سالن ها و ساختمان های مورد نیاز ، وسعت کارخانه به 110000 متر مربع افزایش یافت . طبق برنامه ریزی های به عمل آمده محل کارخانجات قدیم شرکت به مساحت 20000 متر مربع با هدف ارتقاء دانش فنی جوشکاری و تربیت متخصصین جوشکاری با همکاری دانشگاه های کشور و مراکز معتبر بین المللی اختصاص یافته است .

     علی ایحال هدف اصلی مدیریت و مجموعه آما ارتقاء مستمر کیفیت محصولات و جلب رضایت مشتریان و مصرف کنندگان داخلی و خارجی و گسترش صادرات می باشد .

1403/04/23

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دو + هفده =

فهرست