موضوع سرویس : مدیریت تحقیق و توسعه و نوآوری
موضوع سرویس : مدیریت تحقیق و توسعه و نوآوری
تحقیق و توسعه (Research and Development) کشف و بکارگیری دانش جدید برای بهبود یا ایجاد محصولات، فرآیندها و خدمات جدید و توسعهیافته است که نیازهای بازار را پوشش میدهد و تاثير مستقيمی بر نوآوری (Innovation) دارد. مدیریت نوآوری رویکردی نظاممند برای اولویتدادن به ایجاد و بکارگیری نوآوری در سازمان است و شامل مراحل برنامهریزی، سازماندهی، تخصیص منابع، هدایت و کنترل است و مشتمل بر بکارگیری همهی ابزارها و روشهای پیشبرد است.
اهداف مدیریت نوآوری:
- تولید/ بهبود محصولات و خدمات نوین برای حضور موفق در بازارهای جدید
- بهبود فرایندهای داخلی برای تقویت سازمان و کاهش هزینهها
- توسعه روشهای جدید کسبوکار بهمنظور درآمدزایی از مسیرهای جدید
- توسعه بازارهای جدید برای ارائه محصولات و خدمات موجود
- شبکهسازی فعالیتها برای توسعه توانمندیها و تسریع نوآوری
- تبدیل رقابت به همکاری در فعالیتهای تحقیق و توسعه و نوآوری
- جایگزینی مواد و منابع کمیاب با مواد نوین دارای ارزشافزوده