مراسم تقدیر از مدیر، کارشناس، دانشجویان برتر و حامی مالی کارآموزی 1401 دانشگاه

مراسم تقدیر از مدیر، کارشناس، دانشجویان برتر و حامی مالی کارآموزی 1401 دانشگاه بعداز ظهر دیروز در سالن B مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم ابتدا آقای دکتـر وحید گـرشاسبی مدیـر واحد کارآمـوزی، بازدیدهای صنعتی و دانش آموختگان (کبد) دفتر همکاری های علمی، صنعتی و فناوری ضمن خوشامدگویی به حاضران با اشاره به سابقه درخشان دانشگاه در زمینه کارآموزی، به رکود چندین ساله تا قبل از سال 98 و همچنین تلاش جهت احیاء دوباره کارآموزی در سال 98 و بعد از آن و نیز اقدامات انجام شده در این زمینه پرداختند.

آقای دکتر گرشاسبی سپس ضمن ارائه آمار تعداد دانشجویان کارآموزی 1401 و پوسترها و نماهنگ های عرضه شده در این سال هدف واحد را ارتقاء روزبروز فضای کارآموزی عنوان داشتند به طوری که صنایع دانشجویان دانشگاه را با آغوش باز چون دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت هستند بپذیرند. ایشان همچنین از سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت به خاطر حمایت مالی و تقبل پرداخت هزینه دوره های کمک آموزشی به دانشجویان برتر بخش های پوستر و نماهنگ دانشگاه تقدیر و تشکر کردند.

در ادامه آقای دکتر محمدی مدیر همکاری های علمی، صنعتی و فناوری ضمن تشکر از اقدامات آقایان دکتر کثیری و دکتر گرشاسبی عنوان داشتند اصرار من نیز در ادامه تلاش های این عزیزان براین بوده که بتوانیم به صورت سیستماتیک فضای کارآموزی را برای دانشجویان فرهنگ سازی کنیم چون فرصت بسیار خوبی است. چرا که ما می دانیم در دانشگاه های علوم پزشکی یکی از دلائلی که شاید خروجی های با کیفیتی را به حوزه خدمات درمانی و بهداشتی کشور ارائه می کنند همین منظر کارورزی و حضور دانشجویان در بیمارستان ها و صنایع مرتبط با بهداشت و درمان است.

سخنران افزود متاسفانه در وزارت علوم و به صورت خاص در بخش های صنعتی برنامه‏ریزها و طراحان شاید به اندازه ای که اهمیت دارد برای کارآموزی ارزش قائل نبوده اند شاید ما هم در بدنه اجرایی و به خصوص در بدنه دانشجویی به این موضوع اتفاقا بهاء نداده ایم. شخصا نیز که خیلی وقت ها در معاونت آموزشی بودم و حتی شاید در بخش کارآموزی نیز ارتباط مستقیمی داشتم و مشاهده می کردم دانشجوها فقط به دنبال این بودند که جایی بروند و تیکی زده شود و عنوان کنند 120 یا 240 ساعت وقت صرف کارآموزی کرده و نمره ای گرفته اند.

مدیر همکاری های علمی، صنعتی و فناوری دانشگاه ادامه داد در صورتی که اعتقاد دارم و در مجموعه هایی که خودم در بیرون دانشگاه و بخش های خصوصی حضور داشته ام می دانم خیلی از کارآموزانی که آمدند در بخش های خصوصی و به نوعی در بدنه کارشناسی آن مجموعه حضور جدی داشتند اتفاقا بعدا همان جا جذب شده و تجربه خیلی بالایی به دست آورده اند. حتی می توانم بگویم خط مشی ادامه تحصیل شان، همین طور پروژه کارشناسی شان تغییر کرده حتی نگاهشان به مسائل و بعضی از درس ها تغییر کرده است. ولی می خواهم بگویم قاطبه دانشجویان به این مهم پی نبرده و فقط متاسفانه یک نگاه باری به هر جهتی نسبت به این واحد دارند. به هرحال ما تلاش مان براین بوده که به کمک دوستان، همکاران در دانشکده ها و هم اساتید و متولیان ارتباطات صنعتی دانشکده ها و یا بخش کارآموزی یک مقدار اهمیت این واحد و فضا را برای دانشجویان پر رنگ تر و رقابتی تر کنیم تا کیفیت کارآموزی ارتقاء پیدا کند.

در ادامه آقای مهندس مرتضی فلسفی معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت طی سخنانی اظهار داشتند همان طور که دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را با پایان نامه و رساله می شناسند به نظرم در سطح کارشناسی در واقع کارآموزی باید چنین خاصیتی داشته باشد و باید به یک سطحی برسد که دانشجو چون مسائل تئوری را آموخته راهکارهایی را می بایست پیاده کند که حل مسئله را بتواند انجام دهد. ایشان سپس افزود ما علاوه بر حمایتی که هم اکنون در خدمت دانشگاه هستیم می توانیم در زمینه پذیرش کارآموز در رشته های برق، مکانیک (بیشتر) و صنایع (کمتر) و بازدید های صنعتی نیز با دانشگاه همکاری داشته باشیم.

بیان سوال و ذکر نقطه نظرات و پرسش و پاسخ توسط سه کارشناس، مدیر و دانشجوی حاضر در جلسه برنامه بعدی بود.

در پایان جلسه از آقای دکتر حسن ملکی تبار مدیر کارآموزی دانشکده مهندسی عمران به عنوان مدیر برتر کارآموزی دانشگاه، همین طور خانم صدیقه رضائی کارشناس کارآموزی دانشکده مهندسی عمران به عنوان کارشناس کارآموزی برتر دانشگاه، همچنین آقای سیدعلی اکبر مجلسی دانشجوی دانشکده مهندسی مکانیک (آقای یونس همتی به نمایندگی از طرف ایشان در جلسه حضور داشتند) به عنوان ارائه دهنده پوستر برتر کارآموزی دانشگاه و سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت به عنوان حامی مالی بخش های پوستر و نماهنگ کارآموزی دانشگاه با اهداء لوح، دوره کمک آموزشی و تندیس تقدیر به عمل آمد.

دیگر دانشجویان برتر بخش های پوستر و نماهنگ کارآموزی 1401 دانشگاه که به دلیل برگزاری مجازی کلاس ها نتوانسته بودند در جلسه حاضر باشند عبارتند از:

  • بخش پوستر
  • سـارا ضیائی کیـا دانشجـوی رشته مهندسی صنایع 2- علی جلیلی دانشجـوی رشته مهندسی مـواد و متـالورژی 3- علی حاج  رسولی ها دانشجوی رشته مهندسی عمران 4- سیدمجید حسینی دانشجوی رشته مهندسی عمران
  • بخش نماهنگ
  • محمدرضا نصرتی دانشجوی رشته مهندسی عمران 2- امیرمحمد نجف پور دانشجوی رشته مهندسی عمران

واحد کبد (کارآموزی، بازدیدهای صنعتی، دانش آموختگان)

دفتر همکاری های علمی، صنعتی و فناوری دانشگاه

1401/10/13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

3 × چهار =

فهرست